Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-4

Grafik ve Animasyon 10 Şubat 2019 - 16:24 236 KEZ OKUNDU 0 YORUM YAPILDI

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-4
Sayfayı Paylaş...
  •  
  • 5
  • 1
  •  
  •  

Adobe Flash Metin İşlemleri

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-4 isimli bu dersimizde Adobe Flash programında metin işlemleri konusunu ele alacağız. Ayrıca Grafik ve Animasyon dersi animasyon örneklerine yer vereceğiz. Geçen haftaki dersimizde ise kare kare animasyon tekniğiyle dijital saat uygulamasını yapmıştık. (Geçen haftaki yazımıza gitmek için burayı tıklayınız.)

Metin İşlemleri

Adobe Flash’ta yazı yazmak için metin aracı kullanılır. Metin aracına ait görsel aşağıdadır.

Metin aracı seçildikten sonra sahneye tıklanırsa metin aracına ait özellikler paneli aşağıdaki gibi görünür.

Buradakileri kısaca açıklayalım;

<Örnek Adı>    : Kod yazarken karmaşayı önemek için kütüphane isimlerinin haricinde her nesneye verilen isimdir. Örnek Adının İngilizce karşılığı “instance name” dir.

Konum Boyut  : Metnin boyutu ve sahnedeki yeri, konumu buradan ayarlanır.

Karakter           : Metinin yazı tipi, metnin stili, metnin boyutu, metnin harf aralığı, metnin renk ayarlarını değiştirme, metnin yumuşatma ayarları, metne kenarlık ekleme, metne font gömme, v.b. ayarlar buradan yapılır.

Paragraf           : Metnin hizalanması, pragraf ayarları, kenar boşlukları buradan ayarlanır.

Seçenekler       : Metin türüne göre metne link verilmesi, maksimum karakter sayısı gibi ayarlar yapılmaktadır.

Filtreler            : Gölgeleme, ışıma, eğim, bulanıklaştırma v.b. eklemeler buradan yapılır.

Uygulama Faaliyeti 1 – Metin ve Link Ekleme İşlemleri

Adım 1: 520×300 piksel ebatlarında istediğiniz renkte bir sahne açınız. (Ben beyaz yaptım.)

Adım 2: Sahneyi ortalayacak şekilde aşağıdaki görseli oluşturunuz.

Burada metin türünü seçerken; 1.Klasik Metin,(Burada www.bilisimizle.com yazın ve seçenekler kısmında bağ yazan kısma link olarak http://www.bilisimizle.com yazın ve hedef olarak “_blank” seçniz.) 2.Dinamk Metin, 3.Giriş Metni olacaktır. Dinamik ve Giriş Metinlerinde font gömme işlemi yapılacaktır. Font gömme işlemi için Metin Özellikleri/Karakter/Göm kullanılır. Gömme işleminde Türkçe karakterin eklenmesine dikkat edilmelidir.

1.Klasik Metin, 2.Dinamk Metin, 3.Giriş Metni olacaktır. Dinamik ve Giriş Metinlerinde font gömme işlemi yapılacaktır. Font gömme işlemi için Metin Özellikleri/Karakter/Göm kullanılır. Gömme işleminde Türkçe karakterin eklenmesine dikkat edilmelidir.

Adım 3: Animasyonu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

Yazıya ait dosyaları buradan indir. download-1

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-3

Konu Anlatımı için Tıklayınız…

(Flash Kare Kare Animasyon)

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-3




BU KONULAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-12

CheckBox Bileşeni (CheckBox Component) ile Çoklu Seçim Uygulaması

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-11

ColorPicker Bileşeni (ColorPicker Component) ile Renk Değiştirme

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10

Adobe Flash Bileşen Uygulamaları

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-9

ActionScript Programlama Dili

BU MAKALEYE YORUM YAP