Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-6

Grafik ve Animasyon 21 Şubat 2019 - 18:08 223 KEZ OKUNDU 0 YORUM YAPILDI

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-6
Sayfayı Paylaş...
  •  
  • 10
  • 1
  •  
  •  

Animasyon Oluşturma ve Türleri

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-6 dersimizde Animasyon Oluşturma ve Animasyon Türlerini inceleyip Ara Hareket, Klasik Ara, Şekil Arası v.b. örnek uygulamalar yapacağız.

Animasyon Oluşturma

Animasyon yazılımı bir animasyonu oluştururken filmdeki zaman aralıklarını karelere böler. Animasyon oluşturulurken bu kareler ile çalışılır. Karelerin içerisinde sembol, ses veya kod bulunabilir. Kare, anahtar kare ve boş anahtar kare türleri vardır. Anahtar kare bir olayın başlangıcı ve bitişi belirler. Arada kalanlar normal karedir. Boş anahtar kare içerisinde öğe bulundurmayan karelerdir. Boş anahtar kareler içeriğin eklenmesi ile anahtar kare hâline dönüşürler. Herhangi bir kare eğer o an boş ise beyaz renkte gösterilir. İçerisine sembol yerleştirilirse gri renk olur.

Karelerle ilgili konu anlatımına “Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-2” yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Animasyon Türleri

Animasyon yazılımı, animasyon ve özel efektler oluşturmak için çeşitli yöntemler sunar. Bu yöntemlerin her biri, ilginç animasyonlu içerikler oluşturmak için kullanıcıya farklı olanaklar sağlar.

Animasyon yazılımı şu animasyon türlerini destekler;

Ara Hareketler: Bir karedeki ve bir başka karedeki bir nesne için konum ve alfa saydamlığı gibi özellikleri ayarlamak üzere kullanılır. Animasyon yazılımı daha sonra aradaki karelerin özellik değerlerini tahmin ederek tamamlar.

Klasik Aralar: Ara hareketler gibidir, ama oluşturması biraz karmaşıktır. Klasik aralar, bazı özel animasyonlu efektlere olanak tanır. Klasik ara animasyonunda sadece anahtar kareler düzenlenebilir.

Ters Kinematik: Şekil nesnelerini uzatılıp, bükülmesini ve sembol örneklerinden oluşan grupların birbirine bağlamasını ve bu sayede onların birlikte doğal bir biçimde hareket etmelerinin sağlanmasına olanak tanır.

Şekil Araları: Bir şeklin başka bir şekle dönüştüğü animasyonu oluşturarak aradaki karelerin içine ara şekilleri tahmin ederek uygular.

Kare Kare Animasyon: Zaman çizelgesindeki her kare için farklı bir resim seçilmesine olanak tanır. Kare Kare animasyon tekniği konusunu daha önceki derslerimizde işlemiştik. Bu dersimize “Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-3” tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Şimdi yukarıdaki animasyon türleri ile alakalı uygulamalar yapalım.

Uygulama Faaliyeti-1 Ara Hareket Animasyonu ( Motion Tween )

Adım 1: 500×300 piksel ebatlarında istediğiniz renkte bir sahne açın.

Adım 2: Sahnede sola yakın ve ortaya gelecek şekilde 100×100 piksel ebatlarında ve mavi renkte bir kare çizin.

Adım 3: Çizdiğiniz kareyi grafik sembolüne çevirin.

Adım 4: Zaman çizelgesinden 1. Kareyi seçin ve Ekle > Ara Hareket komutunu seçin veya kare üzerinde sağ tıklayın ve Ara Hareket komutunu seçin. Zaman çizelgesinin “fps” karesi kadar değiştiğini göreceksiniz.

Adım 5: Ara hareketin oluşması için son kareye tıklayın ve klavyeden “F6” tuşuna basarak anahtar kare ekleyin.

Adım 6: Son karede sembolün özelliklerini değiştirin. Bu özellikler konum, ölçek, eğim vb. olabilir.

İsterseniz “Hareket Düzenleyici” panelinden yeni özellikler ekleyebilir veya var olan özellikleri değiştirebilirsiniz.

Adım 7: Animasyonunuzun hızını biraz yavaşlatın ( 8 fps yapın ) ve animasyonu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

Uygulama Faaliyeti-2 Klasik Ara Animasyonu ( Classic Tween )

Adım 1: 500×300 piksel ebatlarında istediğiniz renkte bir sahne açın. (Ben beyaz yaptım.)

Adım 2: Sahnede sol üst köşeye yakın 100×100 piksel ebatlarında ve kırmızı renkte bir kare çizin.

Adım 3: Çizdiğiniz kareyi grafik sembolüne çevirin.

Adım 4: Zaman çizelgesinden animasyonun biteceği son kareye “F6” tuşuna basarak bir anahtar kare ekleyin ve sembolün özelliklerini değiştirin. Ben zaman çizelgesinden 30. Kareye anahtar kare ekledim, özellik olarak 30. Karede rengi siyah, boyutunu 50×50 piksel ve konumunu sağ alt köşeye yakın yaptım. Herhangi bir kareyi seçin ve Ekle > Klasik Ara komutunu seçin veya herhangi bir kare üzerinde sağ tıklayın ve Klasik Ara komutunu seçin. Zaman çizelgesinin renginin değiştiğini ve animasyonun bir ok işaretiyle gösterildiğini göreceksiniz.

Adım 5: Animasyonunuzun hızını 8 fps yapın ve animasyonu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

Uygulama Faaliyeti-3 Şekil Arası Animasyonu ( Shape Tween )

Adım 1: 500×300 piksel ebatlarında istediğiniz renkte bir sahne açın. (Ben beyaz yaptım.)

Adım 2: Sahnede sol üst köşeye yakın 100×100 piksel ebatlarında ve siyah renkte bir daire çizin.

Adım 3: Zaman çizelgesinden 25. Kareye “F7” tuşuna basarak boş bir anahtar kare ekleyin ve bu kareye beşgen çizin, rengi mavi, boyutunu 50×50 piksel yapın. Ara karelerin herhangi birini seçin ve Ekle > Şekil Arası komutunu seçin veya kare üzerinde sağ tıklayın ve “Şekil Arası” komutunu seçin. Zaman çizelgesinin yeşile döndüğünü göreceksiniz.

Adım 4: Animasyonunuzun hızını 8 fps yapın ve animasyonu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

 

Adobe Flash Hafta 6 Dosyalarını indir. download-1

 

Grafik ve Animasyon Adobe Flash

Konu Anlatımları için Tıklayınız…

Grafik ve Animasyon Adobe Flash konu Anlatımları




BU KONULAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-12

CheckBox Bileşeni (CheckBox Component) ile Çoklu Seçim Uygulaması

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-11

ColorPicker Bileşeni (ColorPicker Component) ile Renk Değiştirme

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10

Adobe Flash Bileşen Uygulamaları

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-9

ActionScript Programlama Dili

BU MAKALEYE YORUM YAP