Bilişim İzle | Bilişim Teknolojileri Sitesi

ActionScript 3 – MouseEvent (Fare Olayları)

10.04.2018
549
ActionScript 3 – MouseEvent (Fare Olayları)

ActionScript 3 – MouseEvent (Fare Olayları)

Adobe Flash ActionScript 3.0 ile fare olaylarını (MouseEvent) inceleyelim.

Öncelikle ActionScript 3 – MouseEvent (Fare Olayları)’nı tanıyalım.

MouseEvent.CLICK                       -> Farenin tıklanması olayı.

MouseEvent.DOUBLE_CLICK     -> Farenin çift tıklanması olayı.

MouseEvent.MOUSE_DOWN      -> Farenin tıklandığındaki yani tuşun basılı tutulduğu zamanki olayı.

MouseEvent.MOUSE_UP             -> Farenin tuşunun basıldıktan sonraki bırakıldığı andaki olayı.

MouseEvent.MOUSE_MOVE       -> Farenin herhangi bir nesnenin üzerinde olduğu sürece yapılacak olan olay.

MouseEvent.MOUSE_OVER        -> Fare herhangi bir nesne üzerine gelince çalışacak olay.

MouseEvent.MOUSE_OUT           -> Fare nesne üzerinden ayrıldığında çalışacak olan olay.

MouseEvent.MOUSE_WHEEL     -> Nesne üstündeyken farenin tekerleği oynatılınca çalışacak olan olay.

Örnek 1:

   Fare butonun üzerine geldiğinde “Fare butonun üzerinde.” yazan animasyonu ActionScript 3.0 ile oluşturalım.

Öncelikle Bileşenler penceresinden (Bu paneli Ctrl+F7 ile açabilirsiniz) bir adet buton alalım örnek adını buton1 yapalım.

1       import flash.events.MouseEvent;

2       function uzerinde(Event:MouseEvent):void

3       {

4              trace(“Fare butonun üzerinde.”);

5       }

6       buton1.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,uzerinde);

Şimdi yazdığımız kodu inceleyelim;

Örnek 1’deki kırmızı ile yazılanlar bizim yazdığımız kısımlar olup bunları kendimiz dilediğimiz gibi değiştirebiliriz. Siyah ile yazılanlar ise kod parçalarına aittir değiştirildiğinde hata oluşacaktır.

Satır 1: MouseEvent “Fare olayı” anlamına gelir. Burada Fare olayı sınıfı kütüphaneden animasyonumuza aktarılır. Kodların çalışmasını sağlar.

Satır 2: uzerinde isimli fonksiyon tanımladık. Bu fonksiyona değer olarak fare olayı gönderilecek (Event:MouseEvent).

Satır 3: Buradaki parantez fonksiyonun başladığını gösterir.

Satır 4: trace kodu çıktı ekranına mesaj yazdırmak için kullanılır. Fare butonun üzerine geldiğinde çıktı ekranında  “Fare butonun üzerinde.” yazacak.

Satır 5: Buradaki parantez fonksiyonun bitiğini gösterir.

Satır 6Burada ise buton1’e olay ekliyoruz. Yani farenin butonun üzerine gelmesi olayını ekliyoruz. Fare butonun üzerine gelince uzerinde fonksiyonunu çalıştıracak.

Örnek 2:

   Fare ile butona tıklandığında “Butona tıklandı.” yazan animasyonu ActionScript 3.0 ile oluşturalım.

1       import flash.events.MouseEvent;

2       function tikla(Event:MouseEvent):void

3       {

4              trace(“Butona tıklandı.“)

5       }

6       buton1.addEventListener(MouseEvent.CLICK,tikla);

Benzer şekilde farenin diğer olaylarını da deneyebilirsiniz.

Grafik ve Animasyon Dersleri Arşivi İçin Tıklayınız…

WEB Tasarımı ve Programlama Sınav Soruları Test

BİR YORUM YAZIN

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Bilisimizle.com - Bilişim Teknolojileri, Yazılım, Donanım, Elektronik, Eğitim Videoları, Deneme Sınavları, Öğretmen Evrak, Ders Notları, Kodlama... | 2016-2020