Actionscript 3-Basit Labirent Oyunu
Actionscript 3-Basit Labirent Oyunu kırmızı oktan başlayıp siyah çizgilere değmeden yeşil oka gelmeliyiz.3 defa siyah çizgilere değersek “Oyun Bitti” yazar.
Actionscript 3-Basit Labirent Oyunu
Actionscript 3-MouseEvent (Fare Olayları)-Örnek Uygulama
Basit Labirent Oyunu : Oyun çalıştırıldığında faremizi kırmızı okun olduğu yerden siyah çizgilere değdirmeden yeşil oka götürmeye çalışacağız. Hata yapma hakkımız 3 olacak. 3 defa siyah çizgilere faremizin oku değerse “Oyun Bitti” yazacak.
İşlem Basamakları:
1-) Katmana aşağıdaki labirenti çizgi aracı ile çizelim. Çizgi rengi siyah, kontur 10, stil düz olarak ayarlayalım.
2-) Çizdiğimiz labirenti seçelim ve Sembole Dönüştür (F8) ile Film Klibine dönüştürelim. Örnek adını labirent yapalım.
3-) Yeni katman açalım ve o katman seçili iken aşağıdaki kodları eylemler panelindeki kod yazma alanına yazalım.
var sayac:uint = 0; labirent.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,oyun); function oyun(event:MouseEvent):void { sayac++; if (sayac==3) { trace("Oyun Bitti"); labirent.removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,oyun); } }
Satır1: Faremizin okunun 3 defa siyah çizgilerden geçtiğini saydırmak için sayaç tanımlıyoruz. Sayaç sıfırdan başlayacak.Yukarıdaki kodu incelersek:
Satır2: Burada labirent isimli sembole olay ekledik. (Fare labirentteki siyah çizgili yerlerin üzerine gelirse oyun fonksiyonu çalışacak)
Satır3: Burada oyun fonksiyonunu tanımladık.
Satır5: Oyun fonksiyon çalışınca sayaç 1 artacak.
Satır6: Eğer (if) kontrol deyimi ile sayaç kontrol edilecek. Eğer sayaç 3 olmuşsa;
Satır8: Çıktı ekranında “Oyun Bitti.” yazacak.
Satır9: Satır2’de eklediğimiz olayı iptal ediyoruz.
Adobe Flash Dosyasını (*.fla), ActionScrtipt kodları ve kullanılan görseli aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.
Actionscript 3-Basit Labirent Oyunu Tüm Dosyalar. |
|
Grafik ve Animasyon Dersleri Arşivi İçin Tıklayınız… |