Bilişim İzle | Bilişim Teknolojileri Sitesi

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10

11.04.2019
538

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10 ActionScript kodları ile Button, CheckBox, ComboBox, RadioButton v.b. bileşenşlerle ilgili uygulamalar.

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10

Adobe Flash Bileşen Uygulamaları

Grafik ve Animasyon Adobe Flash Hafta-10 dersimizde sık kullanılan flash bileşenlerini (button, checkbox, combobox, radiobutton) ActionScript kodları ile nasıl yönetebileceğimizi öğreneceğiz.

Uygulama 1: Buton Tıklamasıyla Kareler Arası Geçiş

Adım 1: “550×400“piksel ebatlarında bir sahne açın ve sahne arkaplanını “beyaz” yapın.

Adım 2: Katmanın adını “emoji” olarak değiştirin. Emojileri buradan indirebilirsiniz. Emoji-1 indir. Emoji-2 indir.

Adım 3:emoji” katmanı 1.kareye Emoji-1’i, 2. kareye de ( önce F7 ile boş anahtar kare ekleyin.) Emoji-2’yi ekleyin. Emojilerin boyutlarını ayarlayın ve sahnenin tam ortasına hizalayın. (Boyutları ayarlarken en/boy oranlarını kilitleyin daha sonra ayarları aşağıdaki gibi yapın.)

Adım 4: Yeni katman ekleyin ve adını “buton” olarak değiştirin.

Adım 5:buton” katmanının 1.karesine bileşenler panelinden bir buton ekleyin ve ismini (Etiket ismini) “İleri“, örnek adını da “buton_ileri” yapın.

Adım 6:buton” katmanının 2.karesine de bileşenler panelinden bir buton daha ekleyin ( önce F7 ile boş anahtar kare ekleyin.) ve ismini (Etiket ismini) “Geri“, örnek adını da “buton_geri” olarak değiştirin.

Adım 7: Zaman çizelgesinde “buton” katmanı 1.karedeki “İleri” butonunu seçin. Eylemler panelinden “Kod Parçacıkları” aracını açın ve “Zaman Çizelgesinde Gezinme/Kareye Gitmek ve Oynatmak için Tıklatın” seçin ve “kodu göstere” tıklayın.

Flash Hazır Kod Parçacıkları

Adım 8: Açılan pencerede “Ekle” düğmesine basın ve “Eylemler” Paneline gidin. Eylemler panelindeki kodları inceleyin ve açıklama satırlarını silin (sade olması için). İleri butonuna ait kodlar aşağıdaki gibi olmalıdır. Not: ileri_git” bizim belirlediğimiz fonksiyon ismidir. Hazır kod parçacığındaki fonksiyonun adı “fl_ClickToGoToAndPlayFromFrame_1” bunun gibidir. Bu ismin anlaşılır olması için “fl_ClickToGoToAndPlayFromFrame_1” ismini silip yerine “ileri_git” yazdık.

 

Adım 9:buton” katmanı 1.karedeki butona son olarak “Bu Karede Dur” komutunu uygulayalım. “stop();

Flash Kod Parçacıkları Bu Karede Dur

Adım 10: Zaman çizelgesinde “buton” katmanı 2.karedeki “Geri” butonunu seçin ve Adım 7-8-9’u, örnek adı “buton_geri” ve gidilecek kare “gotoAndPlay(1);” olacak şekilde tekrar edin.

Adım 11:Eylemler” Paneline gidin. Eylemler panelindeki kodları inceleyin ve açıklama satırlarını silin (sade olması için). Geri butonuna ait kodlar aşağıdaki gibi olmalıdır. Not: geri_git” bizim belirlediğimiz fonksiyon ismidir. Hazır kod parçacığındaki fonksiyonun adı “fl_ClickToGoToAndPlayFromFrame_1” bunun gibidir. Bu ismin anlaşılır olması için “fl_ClickToGoToAndPlayFromFrame_1” ismini silip yerine “geri_git” yazdık.

Adım 12:buton” katmanı 2.karedeki butona son olarak “Bu Karede Dur” komutunu uygulayalım. “stop();

Adım 13: Animasyonunuzu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

 

ActionScript Buton Bileşeni ile Kareler Arası Geçiş Uygulaması Dosyalarını indir. (FLA-SWF) download-1

Uygulama 2: RadioButton Bileşenini Kullanarak Sınav Sorusu Hazırlama

Adım 1: “400×300“piksel ebatlarında bir sahne açın ve sahne arkaplanını “beyaz” yapın.

Adım 2: Katmanın adını “soru” olarak değiştirin ve bu katmana soruyu yazmak için 1 tane Klasik-Statik Metin (Text), cevaplar için 4 tane RadioButton, verilen cevabın doğru mu yanlış mı olduğu bildirimi için 1 tane de Klasik-Dinamik Metin (Text) ekleyin. Sahnemizin görünümü aşağıdakine benzer olacaktır.

Adım 3: Sahneye eklediğimiz RadioButton’ların “Örnek Adlarını” sırası ile “radio1”,
“radio2”,“radio3” ve “radio4” olarak değiştirelim.

Adım 4: Sahneye eklediğimiz Klasik-Dinamik Metnin Örnek Adını da “mesaj” olarak değiştirelim.

Adım 5:radio1” örnek adlı radiobutton’u seçelim ve “Eylemler Paneli/Kod Parçacıkları/Olay İşleyiciler/Fare Tıklatma Olayını” seçelim veya çift tıklayalım ve kodu Eylemler Panelinden aşağıdaki gibi düzenleyelim.

Adım 6: Eylemler panelinden “radio1” radio butonuna ait kodları diğer radio butonlar için kopyalayın, gerekli değişiklikleri yapalım (radio2, radio3, radio4 ve mesaj yazısı). Kodların son hali aşağıdaki gibi olacaktır.
Not: cevap1“, “cevap2“, “cevap3“, “cevap4” bizim belirlediğimiz fonksiyon isimleridir. Hazır kod parçacığındaki fonksiyonun adı “fl_MouseClickHandler_1” bunun gibidir. Bu ismin anlaşılır olması için “fl_MouseClickHandler_1” ismini silip yerine “cevap1“, diğerleri için de “cevap2“, “cevap3“, “cevap4” yazdık.

Adım 7: Animasyonunuzu test etmek için “Ctrl + Enter”  tuş kombinasyonunu kullanınız. Sonuç aşağıdakine benzer olmalıdır. Not: Flash uygulamasını göremiyorsanız “Adobe Flash Player eklentisini etkinleştirmek için tıklayın” yazan yere tıklayın ve açılan pencereden izin ver’e tıklayın.

 

ActionScript RadioButton Uygulaması Dosyalarını indir. (FLA-SWF) download-1

Grafik ve Animasyon Adobe Flash

Konu Anlatımları için Tıklayınız…

Grafik ve Animasyon Adobe Flash konu Anlatımları

BİR YORUM YAZIN

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Bilisimizle.com - Bilişim Teknolojileri, Yazılım, Donanım, Elektronik, Eğitim Videoları, Deneme Sınavları, Öğretmen Evrak, Ders Notları, Kodlama... | 2016-2020